Documentos de la UE. CDE Universitat de València

Informe Especial 14/2017. Examen del rendimiento de la gestión de asuntos en el Tribunal de Justicia de la Unión Europea (DOUE C 320/06, 27.9.2017)

En este examen del rendimiento el Tribunal evaluó los procesos de gestión de asuntos en el TJUE, en particular si los procedimientos en vigor fomentaban la tramitación eficiente de los asuntos incoados y si podría mejorarse su pronta resolución. 
En los últimos años el TJUE ha ido dando mayor prioridad a asegurar la puntualidad en la gestión de los asuntos y se han logrado avances para evitar el significativo retraso de causas pendientes que se había acumulado en el Tribunal General al final de 2016.
El examen del Tribunal ha permitido concluir que el TJUE podría reforzar aún más estos resultados positivos si se planteara una evolución hacia una gestión más activa de los asuntos individuales, con calendarios adaptados y una atención a los recursos humanos empleados, y si adoptara otras medidas de mejora de los sistemas de gestión.

CoverKey Data on Teaching Languages at School in Europe
OPOCE, 2017. Eurydice Brief

In an age where learning several languages is a necessity for many people and offers endless opportunities to all, there have been a number of reforms in recent years with regards to foreign language learning. This new Eurydice Brief on Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2017  builds on a comprehensive report on teaching languages at school in Europe and includes information on research works and EU policy documents. It presents a state of play of the existing policies on key aspects of foreign language teaching and concludes with further routes which could be explored to encourage language teaching at primary and secondary level in the future.

This Brief is structured around five key EU and national language policy themes: the importance of learning two foreign languages from a very early age; the range of foreign languages learnt by students; the foreign language teaching itself with a particular focus on teachers and their visits abroad for professional purposes, and CLIL (Content and Language Integrated Learning) as a teaching approach; the expected levels of attainment in foreign languages; language support measures to facilitate the integration of newly arrived migrant students. [+]

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