Agenda. CDE Universitat de València

LogoDesde la Fundació General de la Universitat de València (FGUV) y desde el equipo Escena Erasmus nos complace invitarle a participar en los actos del Festival Europeo de Teatro ‘Erasmus Scene European Festival’, que se celebrará del 21 al 25 de mayo, en el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València (Universidad 2, València).

Concretamente, el día 25 de mayo hemos preparado una jornada sobre oportunidades europeas en la UE actual dirigida a municipios menores de 30.000 habitantes de la Comunitat Valenciana con el objeto de realizar un encuentro de formación europea para nuestros pueblos. La Jornada la organiza INTERACT Valencia, programa europeo de cooperación entre regiones que cuenta en Valencia con una de sus 5 sedes. El programa INTERACT, financiado al 100% por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER), cuenta con otros puntos en Dinamarca, Finlandia, Austria y Eslovaquia.  El proceso de inscripción a la Jornada lo puede realizar a través del siguiente enlace y consultar el programa completo. [más]

El SERVEF i la XARXA EURES participen en el FÒRUM D'OCUPACIÓ de la Universitat Politècnica de València que tindrà lloc els dies 25 i 26 d'abril de 2018 en el campus de la Universitat.
L'horari del fòrum serà de 10 a 18 hores. En l’estand del SERVEF estaran amb nosaltres consellers EURES d'Alemanya, Bèlgica, Dinamarca, Espanya i Suècia els quals informaran d'Oportunitats d'ocupació per a titulats en aquests països i sobre Ofertes d'ocupació del sector d'enginyeries, biociència i professions tècniques. 
Si tens un perfil universitari (enginyeria, especialista TIC o informàtica, mecànica, electromecànica o electricitat i electrònica, titulats en infermeria i fisioteràpia, biotecnologia, química, biologia, i altres especialistes en ciències mèdiques) amb bon nivell d'anglés, alemany o francés i tens interés a buscar ocupació a Europa, passa pel nostre estand per a obtindre informació de primera mà.
Estem penjant alguna de les ofertes que estem gestionant en: http://www.servef.gva.es/ca/novedadeseures
Podeu consultar les empreses participants en el fòrum i les activitats que hi ha organitzades en http://www.upv.es/contenidos/SIEFORO/indexc.html 

Etiquetado como:

FotoYoung people living in the EU are invited to submit up to three photos describing what #SocialRights mean to them and get the chance to attend the European Youth Event and win two interrail tickets.

The Commission has launched the #MySocialRights contest, a photo competition for young people between the ages of 18 and 30 living in the EU and willing to express their view about their social rights and reflect on pressing social issues. The topic of the competition is "How I perceive social rights in Europe". Participants can get inspiration from the principles of the European Pillar of Social Rights (by picking one or more principles) and start snapping!

The three main winners are going to have the chance to attend the European Youth Event in Strasbourg on the 1-2 June 2018 where they will have the possibility to meet young people from all over Europe. The main prize for the winners is an Interrail ticket for two people to discover Europe. The 15 best photos will be displayed at the Commission's exhibition at the European Youth Event 2018. There are also 30 small prizes and 12 medium prizes. Entries must be original and be submitted via Woobox.  The competition takes place until 1 May 2018 midnight CET and winners will be announced shortly after. [+]

Ciclo de conferencias organizado por la Facultad de Derechos de la Universitat de València bajo la dirección de Valentín Bou, catedrático Jean Monnet 217-2236.

26 de abril de 2018
La protección de los derechos sociales en Europa, por Luis Jimena Quesada Catedrático de Derecho Constitucional, Universidad de Valencia.
La Carta de los derechos fundamentales de la Unión Europea, por Millán Requena Casanova Profesor Contratado Doctor de Derecho Internacional Público, Universidad de Alicante.

27 de abril de 2018
La ciudadanía de la Unión Europa, por José Luis Iglesias Buhigues Catedrático emérito de Derecho Internacional Privado, Universidad de Valencia.
Asistencia consular a los ciudadanos de la Unión Europea, por Elena Crespo Navarro Profesora Titular de Universidad de Derecho Internacional Público, Universidad Miguel Hernández de Elche.

3 de mayo de 2018
La privacidad y la protección de datos en la era de las nuevas tecnologías: avances y desafíos del marco normativo de la UE, por José Díaz Lafuente Profesor de Derecho Constitucional Universitat Jaume I de Castellón

La asistencia a estas Jornadas es totalmente gratuita. Estas Jornadas tienen la consideración de “actividades complementarias” evaluables para los estudiantes de la asignatura “Instituciones jurídicas de la Unión Europea”, Grupo 1W del Grado de Derecho, a quienes se pasará un control de asistencia a cada conferencia. Se concederá un diploma de asistencia a quien acredite su presencia en las cinco conferencias y realice la correspondiente entrega a la Profesora María Torres Pérez. [más]

Prize Innovative Batteries for eVehicles 2018

The challenge is to develop a safe and sustainable battery for electric-vehicles through the development of new materials and chemistries making use of abundant, sustainable low cost materials, which are easily available in Europe. Solutions are required to provide the same or better performance than vehicles with internal combustion engines and to be capable of recharging the electric vehicle within a time equivalent to fill a conventional gasoline/diesel fuel tank.

This prize will contribute significantly to the decarbonisation of Europe for the benefit of the EU's economy and its citizens. Expected results. A prototype battery with fast repowering and long-distance range, high recyclability, and long life cycle.

Eligibility and award criteri: The contest is open to any legal entity (including natural persons) or group of legal entities established in an EU Member State or in a country associated to Horizon 2020. The prize will be awarded, after closure of the contest, to the contestant(s) who in the opinion of the jury demonstrates a solution that best meets the following cumulative criteria for a prototype battery (demonstrated and tested in adequate environment). Τimetable:  23 February 2018 – contest opens, 23 February 2019 – deadline for registration of interest. 17 December 2020 – deadline to submit applications. [+]

https://ec.europa.eu/research/eic/index.cfm?pg=prizes_batteries

Etiquetado como:

LogoThe objective of the International Master in European Project Planning and Management is to provide participants with the skills to successfully work in the field of European cooperation, through the use of fundings made available by the European Comission.

The target group of the Master are graduates in any discipline. The pre-requisites are: university degree and a good knowledge of English. The Master course’s programme is organized in two main modules: European Project Planning, and European Project Management. The coordinator, of the Master course is Pixel an international education and training institution based in Florence (Italy) having as its main aim the provision of support to European Cooperation for public and private organizations. For the implementation of the International Master, Pixel cooperates with a number of European Partners who are also very experienced in European project planning and management and who are willing to offer an internship to all participants in the Master.

The trainers involved in the Master in European Project Planning and Management represent several European countries. They all have 15 to 25 years of experience in planning, managing, assessing and auditing European projects. The trainers involved are: senior European project planners, senior European project managers, officers of the European Commission, officers of the National Agencies managing European Programmes, evaluators for the European Commission and the National Agencies, auditors of European projects etc.

The International Master in European Project Planning and Management has a total duration of 5 months (800 hours). For the first two months the master course is held at Pixel site, in Florence (Italy), Monday through Friday, full time.  In the following three months, the international internship is organized.

The three months internship is an integral part of the Master. It is organized taking into account the profile, needs and expectations of both each participant and each host organization, so as to make the internship experience very beneficial for both.  The internship provides the Master’s participants with the opportunity to work as an Assistant European Project Manager in an organization, with long experience in planning and managing European projects. The host organizations are based throughout Europe. The language used in the Master course is English  The location where the Master course is held is Pixel's headquarters, in Florence (Italy).  The seventh edition of the International Master in European Project Planning and Management starts on 15 October 2018.

In the period 15 October to 14 December 2018, the master course is held at Pixel site, in Florence, daily, Monday through Friday from 9:00 to 18:00.  In the period January to March 2019, the international internship is organized for all participants. [+]

La Universitat de València organiza una jornada para dar a conocer a la comunidad universitaria las oportunidades de empleo que ofrece la Unión Europea. La jornada presentada por el Vicerector d'Internacionalització i Cooperació de la Universitat de València Guillermo Palao Moreno, contará con la participación de Enrique González Sánchez, embajador en misión especial para relaciones con instituciones de la Unión Europea; César Plá Barniol, miembro de la Unidad de Apoyo para la presencia de españoles en la Unión Europea; el Director adjunto del Institut Valencià de Finances, Juan Ángel Poyatos y testimonios de miembros de BecUE (Asociación de Becarios y Exbecarios españoles en las Instituciones de la Unión Europea). Además, dado que la Universitat de València ha sido seleccionada como institución participante en el programa EU Careers Ambassador de la European Personal Selection Office (EPSO), la estudiante de ADE-Dret Ana Durán Terrádez, realizará su presentación como embajadora de la Unión Europea en la Universitat de València.
Lugar: Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació.
Programa de la jornada

RUVID organiza una jornada informativa sobre el Programa Europa en un mundo cambiante: Sociedades inclusivas, innovadoras y reflexivas (Reto 6), Convocatorias 2018-2020. La jornada contará con la participación de Rocío Castrillo, representante y Punto Nacional de Contacto de la Oficina Europea del Ministerio de Economía, Industria y Competitividad; Francisco Arena, Profesor del Departamento de Filosofía de la Universitat de València; Pau Rausell, Profesor del Departamento de Economía Aplicada de la Universitat de València y socio en el Proyecto DESIGNSCAPES; y un ponente de la Universitat Politècnica de València pendiente de confirmar. Los asistentes a estas Jornadas podrán solicitar entrevistas bilaterales con  Rocío Castrillo, representante y Punto Nacional de Contacto de la Oficina Europea del Ministerio de Economía, Industria y Competitividad, para revisar y recibir recomendaciones para posibles propuestas. 
Para ello, además de inscribirse en la jornada, se deberá cumplimentar la ficha descargable en este enlace y enviarla a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. antes del 23/11/2017
Lugar: Salón de Grados. Facultad de Derecho de la Universitat de València (Avda. Tarongers, s/n). [más]

Etiquetado como:

En el marco de la actuación que la Dirección General de Asuntos Europeos de la Comunidad de Madrid está realizando junto a la asesora Idetra, el 24 de noviembre se va a celebrar una jornada informativa sobre el programa de trabajo 2018-2020 correspondiente al Reto Social 5 “Acción por el clima, medio ambiente, eficiencia de recursos y materias primas” del programa europeo HORIZONTE 2020. En esta jornada conoceremos de primera mano el Programa de Trabajo para el periodo 2018-2020 del Reto Social 5, su calendario de convocatorias y temáticas, y se expondrán las experiencias de preparación de propuestas y participación en proyectos con algunos participantes de la Comunidad de Madrid. Entre los objetivos también figura el realizar una reflexión acerca de las posibilidades del programa para las entidades y agentes de la región.
La jornada, está dirigida a todo tipo de gestores, investigadores y técnicos de administraciones públicas, de empresas, universidades, centros de investigación y asociaciones, y es complementaria a diversas actuaciones realizadas tanto desde CDTI como desde la DG de Asuntos Europeos, la FMM y la Fundación madri+d a lo largo de 2017 para reforzar la presencia y participación de la Comunidad de Madrid en estos programas.
Lugar: Salón de Actos de la Consejería de Cultura, Turismo y Deportes C/Alcalá, 31
Información e inscripciones Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. o en el tlf: 91 420 75 69 [más]

Etiquetado como:
Página 2 de 5

Esta web utiliza cookies con una finalidad estadistica y para mejorar su navegación